Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Obor s malým: Redakčný test Ford S-MAX 1,6 EcoBoost

23.07.2012 (30/2012) Ďalšia generácia najväčšieho MPV Fordu s označením S-Max je na svete. Ak čakáte dieselový motor, sklameme vás. Tohto obra poháňa objemovo malý motor.
Obor s malým: Redakčný test Ford S-MAX 1,6 EcoBoost
6 fotografií v galérii
Vynikajúce jazdné vlastnosti a priestranný interiér predurčujú S-MAX na dlhšie trasy.
Autor fotografie: Ford

Treba povedať, že novinka s označením EcoBoost sa naplno prejaví práve s týmto motorom. Má objem 1,6 litra a dokáže podať výkon 118 kW (160 koní). Ak sme na začiatku testu mali trochu obavy z tejto pohonnej jednotky, po skončení jázd sme ho nevedeli vynachváliť. Motor vyvinuli v anglickom závode tejto značky a je určený predovšetkým európskemu trhu. Ak chcete veľké auto s malým a úsporným, no pritom stále výkonným motorom, je tu vynikajúca voľba. V žiadnom prípade sa nemusíte obávať straty výkonu alebo slabšej akcelerácie. Zabudnite!

Vynikajúce jazdné vlastnosti a priestranný interiér predurčujú S-MAX na dlhšie trasy. 6 fotografií v galérii Vynikajúce jazdné vlastnosti a priestranný interiér predurčujú S-MAX na dlhšie trasy. Autor fotografie: Ford

Zvonka auto nepodľahlo žiadnym zmenám. Zmena sa tentoraz udiala pod prednou kapotou. Stále je to veľké, priestranné auto so slušným interiérom, v ktorom si nájdu dostatok miesta piati dospelí a aj ich batožinu bude kam uložiť. Dostatok miesta pre všetkých predurčuje toto auto na dlhšie výlety, jazdy za poznaním a oddychom. My sme auto testovali v základnej výbave s názvom Trend X, ale mali sme všetko, čo k spokojnej a príjemnej jazde patrí. Objem batožinového priestoru je 770 litrov a po sklopení zadných sedadiel veľmi chvályhodných 2 100 litrov. Najväčším príjemným prekvapením bolo, že auto s týmto motorom je takmer nehlučné. Vynikajúco, až nadštandardne odhlučnená kabína nevpúšťa ani žiadny hluk motora, ani jeho vibrácie. Je to veľmi príjemné a oceníte to už po prvých kilometroch. Zabudnite na dieselové kmitanie a hukot. Zdá sa, že takýto motor nemá ani konkurenciu. Malý, úsporný, a pritom dostatočne výkonný, aby dokázal zabezpečiť pohodlnú a dostatočne dynamickú jazdu. Ak k tomu pripočítame tradične kvalitný podvozok, máte auto „snov“. Pozrime sa však podrobnejšie na samotné srdce vozidla, jeho pohonnú jednotku.

Vynikajúce jazdné vlastnosti a priestranný interiér predurčujú S-MAX na dlhšie trasy. 6 fotografií v galérii Vynikajúce jazdné vlastnosti a priestranný interiér predurčujú S-MAX na dlhšie trasy. Autor fotografie: Ford

Silné srdce

Táto 4-valcová celohliníková pohonná jednotka Ford EcoBoost predstavuje úplne novú generáciu vysoko účinných zážihových motorov so zmenšeným objemom a s nízkymi emisiami CO2. Pre zákazníkov hľadajúcich ešte vyššiu úspornosť ponúka S-MAX mnoho funkcií z programu Ford ECOnetic Technologies vrátane inteligentného rekuperačného dobíjania, informačného systému pre vodiča Ford Eco Mode a aktívnej klapky prednej mriežky. Všetky tieto technológie sú štandardnou výbavou nového 1,6-litrového motora EcoBoost. Vďaka inovatívnej technológii zmenšenia objemu je zároveň motorom s najmenším zdvihovým objemom, aký bol doteraz v ponuke pre zákazníkov modelov S-MAX a Galaxy.

EcoBoost prináša pri malom zdvihovom objeme nárast výkonu a úsporu paliva. 6 fotografií v galérii EcoBoost prináša pri malom zdvihovom objeme nárast výkonu a úsporu paliva. Autor fotografie: Ford

Napriek svojmu zdvihovému objemu ponúka pôsobivé výkonové vlastnosti. Poskytuje maximálny krútiaci moment 240 Nm v rozsahu otáčok 1 600 až 4 000 za minútu. Nová technológia spaľovania benzínu je základným prvkom prinášajúcim malý „zázrak“. V srdci agregátu je systém vysokotlakového priameho vstrekovania, ktorý dokáže vstrekovať palivo do každého valca v malých a presných množstvách pri tlaku až 200 barov – s veľkosťou kvapiek spravidla menšou než 0,02 mm, čo je jedna pätina šírky ľudského vlasu. V porovnaní s konvenčným vstrekovaním paliva vzniká pri priamom vstrekovaní chladnejšia a hustejšia zmes, ktorá umožňuje pracovať s vyšším kompresným pomerom a väčším prepĺňaním z turbo dúchadla. Systém Ti-VCT zohráva významnú úlohu pri zvyšovaní účinnosti a výkonu motora, a to najmä pri čiastočnom zaťažení. Spolu so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou pracovala pohonná jednotka bezchybne. Nami nameraná priemerná spotreba 6,7 litra ešte prekonala údaje výrobcu. Mimo mesta a mimo diaľnice sme namerali 5,8 litra. Škoda, že zatiaľ výrobca neuvažuje o zaradení automatickej prevodovky. Uvidíme, možno neskôr.

 


FORD S-MAX 1,6 EcoBoost

Dĺžka: 4 801 mm

Vynikajúce jazdné vlastnosti a priestranný interiér predurčujú S-MAX na dlhšie trasy. 6 fotografií v galérii Vynikajúce jazdné vlastnosti a priestranný interiér predurčujú S-MAX na dlhšie trasy. Autor fotografie: Ford Šírka: 1 884 mm

Výška: 1 620 mm

Rázvor: 2 850 mm

Objem motora: 1 598 cm3

Max. výkon: 118 kW

Krút. moment: 240 Nm

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 9,8 s

Max. rýchlosť: 204 km/h

Komb. spotreba: 7,0 l

Cena: od 23 990 €

© Ringier Axel Springer Slovakia, a.s. Autorské práva
sú vyhradené a vykonáva ich vydavateľ.
Spravodajská licencia vyhradená.

Zobrazenie: mobil | klasické

Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×